In deze nieuwsbrief een overzicht van de uitspraken en de adviezen die zijn gepubliceerd in de voorgaande maand over passend onderwijs, klachten, beroep, medezeggenschap en functiewaardering.
In deze nieuwsbrief een overzicht van de uitspraken en de adviezen die zijn gepubliceerd in de voorgaande maand over passend onderwijs, klachten, beroep, medezeggenschap en functiewaardering.
Het WMS congres van 25 november a.s. wordt dit jaar door de maatregelen tegen het coronavirus niet op locatie aangeboden. Het WMS congres gaat “On Tour”.
Op 29 juli 2020 bracht de Geschillencommissie passend onderwijs (GPO) advies uit over de toelating van een leerling van 10 jaar tot een regulier Gymnasium.
Van 21 t/m 25 september 2020 is de Landelijke Week tegen Pesten. Wat is er geregeld over pesten in het onderwijs en waar kunnen ouders terecht met klachten over pesten?
Op woensdag 25 november a.s. vindt het 14e WMS congres plaats, dat als thema heeft 'Medezeggenschap in bewogen tijden'. De inschrijving is vanaf heden geopend!
Op 13 juli 2020 is het concept-wetsvoorstel tot wijziging van de Wet medezeggenschap op scholen (Wms) voor internetconsultatie aangeboden. De positie van de medezeggenschaporganen in het primair onderwijs, het voortgezet onderwijs en het (voortgezet) speciaal onderwijs wordt versterkt.
Het 14e WMS congres gaat door op woensdag 25 november a.s, ook met de maatregelen om het coronavirus te bestrijden.
Uit het jaarverslag blijkt dat de LKC in het verslagjaar 241 klachten met een grote diversiteit aan onderwerpen heeft ontvangen. In 94 klachten heeft de LKC een inhoudelijk advies uitgebracht.
Op woensdag 22 april 2020 nam de Tweede Kamer het wetsvoorstel Sterk beroepsonderwijs aan. Dit wetsvoorstel maakt het mogelijk dat vmbo-scholen en mbo-instellingen vanaf schooljaar 2020–2021 gezamenlijk doorlopende leerroutes vmbo-mbo op niveau 2, 3 en 4 kunnen aanbieden.
Vandaag is het jaarverslag van de Geschillencommissie passend onderwijs (GPO) over het jaar 2019 gepubliceerd. Wij vroegen voorzitter Jacques Dijkgraaf naar de belangrijkste ontwikkelingen in de behandeling van geschillen over passend onderwijs.